Monday, May 18, 2009

Gunung Dato'

XPDC Gunung Dato'
Actually aktiviti nie dah bp mgu yg lepas..tp dek kesibukan aku kat opis..n tahap stress yg melampau..aku takde masa nak upload blog baru..so arinie..alang2 makan gaji buta..baik aku post blog yang nak basi nie..lol..

Jumaat malam,pas maghrib..ktrg dijadualkan bgerak n jumpe kat R&R Seremban tepat kul 9mlm..tp..biasalah..kalu janji tu..yg Nampak btg idung awal..aku,mie,zuby n zulin..seperti biasa la kan..tgu punya tgu punya tgu..kul 1030 jugak selebihnyer sampe kat situ..almaklum…kenyang perut suka hati..pe lagi..kami bgerak ke destinasi..kali nie baru betul konvoi..

Sampai kat Dato' da agak lewat..tak silap aku la..masa tu da pun kul 11lbh mcm tue..parking kete..sambil2 menunggu owner tapak..kami duk sembang2...sempat la snap gamba..ader citer best masa kat sini..sian timah..penyumbang terbesar dana xpdc kali nie..janjinyer 15 org..tp last2 group berpecah dua..yg group lg satu..menunjukkan keteroran yg tak bp hebat tue..memanjat malam2..lantak korang la kan..ade aku kesah...
Tak tahan ngn mata n tah nape aku tetiba hangin..aku angkat semua brg2..ajak zuby n zulin gerak ke tapak khemah..dekat setahun duk menunggu owner tapak..tp tak nampak2 gak batang idung..aku da fed up..lantak la..pasang jea la khemah lu..yg len..nanti citer..

Malam tue..ktrg tak borak lama..masing2 penat..aku tido tah pukul bp..terlampau penat kot..sedar2..kul 3 pg..ujan turun teramatlah lebat..kesian zuby n zulin..habis banjir tsunami khemah drg..last2..dalam kete gak drg lepak..

Pagi tue,tersasar plak bgn..agak lambat..kul 7lbh..selesai masak bfast n tuk lunch..kami packing2 barang..sumbat dalam kete..n memulakan pendakian..
Kali nie..mmg agak mencabar la route dier..tp aku enjoy..walaupun mencacak jea..tak de amaran..maybe sbb masa kot..kalu angsi..dekat 4 jam!! Nie 2 jam jea ktrg da sampe puncak!!


Sepanjang pendakian..ader bnyk jugak gamba yg sempat di snap oleh jurukamera tak btauliah ktrg..zuby n Haizam..bak2 bgaya lebih..n ala2 hapy..serah kat zulin n shira..lol..

Pemandanagn kat atas..tersangat la cantek!! Nauzubillah…mmg cantek..serious tak tipu!! Bnyk jugak aksi2 yg dirakam..

Pukul 3ptg..ktrg trun dari puncak..dan makan tgh ari..hahaha..lambat giler makan..tp mmg puas..n lapo..selesai makan..ktrg gerak trun dari Dato’ ke base camp..

Kesimpulan…mmg seronok..n thanks to all geng..Kak Shira,Kak Wan. Timah,Afizi, Haizam,Zuby n Zulin..Next xtvt..Jom kita ke Ledang!!








2 comments:

  1. waa jeles2...
    kim slm kat kak zue,
    both zue okay...
    =)

    pnt tggu,bru dier update blog..huhu

    ReplyDelete
  2. uikss syira dh hiking skrng lol..caya la

    ReplyDelete